Cateva cuvinte despre Vitas


Stilul muzical a lui Vitas se regaseste undeva intre "High art" si "Pop art".

Pe de o parte, etaleaza cu un talent exceptional, tehnici vocale necesare operelor clasice si o voce care atinge cinci octave, pe de alta parte, versurile scrise chiar de Vitas au rime foarte interesante ce fac melodiiile pline de afectiune si farmec.

Vitas poate canta absolut orice gen muzical de la pop cu influente techno pana la opera.
Are cea mai buna voce din lume, numita si "Vocea de Diamant".
http://www.vitas-romania.ro/

luni, 5 octombrie 2009

Angela Gheorghiu si Vlad Mirita invitati la "Zilele Bucurestiului 2009"


Am fost de curand in Piata Constitutiei la un concert de muzica clasica sustinut de Angela Gheorghiu si Vlad Mirita, invitati fiind de primaria municipiului Bucuresti, cu ocazia zilei Bucurestiului.
Am citit un articol interesant scris de Anca Lapusneanu si publicat pe blogul ei. Va invit sa cititi acest articol:

"Angela Gheorghiu a revenit recent in Romania pentru a sustine un concert alaturi de Orchestra Filarmonica in cadrul Zilelor Bucurestiului, organizat de Primaria Bucuresti. Daca pana in prezent a cantat doar pe scene mari ale lumii, printre care amintim Metropolitan Opera New York, Staatsoper Vienna, Scala din Milano etc., iata ca a venit momentul in care renumita soprana sa cante sub cerul liber. Angela Gheorghiu i-a reunit pe romanii din toate categoriile sociale in Piata Constitutiei, unde acestia au asistat gratis la recitalul starului.


In paralel cu acest eveniment, in Bucuresti se desfasuara Festivalul si Concursul International “George Enescu”, organizat de Guvernul Romaniei, pentru care s-a pus la dispozitie un buget de sapte milioane de euro. E drept ca festivalul a avut invitati de marca, insa Angela Gheorghiu a lipsit insa de la eveniment. Ea a vorbit in exclusivitate pentru revista VIP despre concertul sau din Piata Constitutiei si Festivalul “Enescu”. Intrebata daca este adevarat ca a cantat gratis, soprana a raspuns: „Am mai facut acest gest si la Teatrul National si pentru TVR. Nu fac un subiect de discutie din abordarea unui festival, indiferent cat este de cunoscut, in toata lumea. Contractul meu este strict confidential. Sint fericita ca am luat aceste decizii, pentru ca publicul din Romania este avid sa ma vada. Imi amintesc scena finala de la Teatrul National cu publicul si superbii artisti si prieteni: Victor Rebengiuc, Radu Beligan, Horatiu Malaele, Dan Grigore, Jonny Raducanu, Ion Caramitru…”

Motivarea prezentei sale pe scena din Piata Constitutiei a fost simpla: “Mi-a placut ideea sarbatoririi Bucurestiului. Este o Capitala tanara, de doar 550 de ani, dar este un numar semnificativ. Am fost invitata de primarul Bucurestiului, domnul Sorin Oprescu, care mi-a oferit si un premiu de excelenta.

Artistii romani si est-europeni, discriminati la Opera din Viena

Cat priveste participarea sa in cadrul Festivalului “George Enescu” si suma de sapte milioane de euro alocata evenimentului, renumita soprana ne-a marturisit. “Acesta este un subiect pe care nu l-am gandit niciodata, pentru ca nu am primit o invitatie la acest festival. Doar anul trecut directorul artistic al festivalului, Ioan Holender, a utilizat numele meu fara sa ma consulte. Exact in aceeasi perioada eram la Opera de la San Francisco si nu puteam sa vin in Romania. Nu este profesionist cand trateaza cu romani. Niciodata! Ii foloseste si la Opera din Viena, ca pe toti cantaretii din Estul Europei, pentru ca sint buni si ieftini. Eu am inteles asta din 1992 si nu am acceptat. Chiar daca are aceasta suma enorma pentru Festivalul Enescu, domnul Holender isi permite sa invite artisti romani cu o cariera extrem de importanta, cum ar fi Radu Lupu, unul dintre cei mai importanti pianisti ai epocii noastre si doar pentru faptul ca este nascut in Romania ii cere sa cante gratuit sau pe o suma simbolica. Aceasta este practica pentru toti artistii din Romania sau de origine romana. Nicio tara nu isi permite sa invite artistii lor pe o alta suma, mult inferioara fata de straini. Artistul cu o cariera internationala are standardul lui si trebuie respectat intocmai. Eu nu am ajuns sa discut niciodata, pentru ca nu am participat, dar este o mentalitate si o practica lipsita de respect sau sens.”

Intotdeauna am acceptat un premiu. Cred ca un artist nu trebuie sa faca politica si, daca i se ofera o recunostinta, trebuie sa o primeasca cu respect. Am inteles ca au fost artisti care si-au permis sa refuze diplome. Ei fac politica si nu cred ca este cazul pentru un artist”, mai adauga Angela Gheorghiu. Interesanta dezvaluire. Nu?"

Sursa: http://lapusneanu.revistavip.net/?p=253

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

     Vitas     Romania Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template